Wednesday, November 26, 2008

Hero Hindustan In Action

Salam semua…Untuk blog kali ini (dan mungkin utk yg lain- lain seterusnya), saya ingin menggunakan bahasa Melayu kerana saya rasa lebih bebas untuk menyuarakan pendapat dan pandangan saya yang ikhlas. Sebelum itu, ingin saya mohon maaf terlebih dahulu sekiranya blog saya kali ini ada berbau perkauman sedikit. Bukannya saja-saja tapi memang hati ini dah naik meluat melihat pertelingkahan kaum di negara ini yang semakin serius. Saya pasti ada ramai di kalangan kita yang sempat menonton Berita Terkini di TV3 jam 9 malam tadi. Perihal yang nak diceritakan saya ini adalah tingkah laku sesetengah pihak dalam persidangan parlimen (pihak pembangkang) yang berkelakuan sungguh biadap dan kurang ajar (sehingga di halau keluar dewan). Orang lain pun nak menyuarakan pendapat dan ketidakpuasan hati tetapi takdelah sampai jerit-jerit, maki-maki yang dipertua parlimen dan sebagainya. Bila dilihat, rupa-rupanya ahli dari kaum minoriti. Kaum minoriti di Sarawak saja la, kalau consider Semenanjung diorang ni ramai jugakla… (pandai-pandai la korang teka yerr…)


Adaka patut mamat yang rasa hero Hindustan ni, boleh dia melawan yang di pertua dalam perbentangan dewan tu. Dahla tu, bila yang dipertua dah maklum kan dia digantung dan disuruh keluar dewan, boleh lagi dia nak tanya berapa lama kena gantung? Pastu dengan bijik mata dia yang besar (ala…yang macam korang salu tengok dalam drama diorang ni bila scene nak gaduh & tumbuk ramai-ramai tu la) dia jerit “DON’T TOUCH ME! I DON’T WANT TO LEAVE!” kat pengawal dewan bila pengawal nak iring dia keluar. Alamak…tolong la weyyy…tak tau malu ker. Ni bukannya perjumpaan biasa-biasa. Ni pembentangan parlimen, dalam dewan Parlimen dan dihadapan ahli-ahli parlimen. Masuk tv lagi tu, LIVE! Hmmh…saya rasa memang dah dalam darah daging kaum ni panas baran kot. Tengok saja apa yang mereka dah buat di rumah terbuka PM kita Hari Raya yang lalu. Macam-macam la diorang ni. Nanti diorang jugak yang bawak lawyer-lawyer diorang bertekak pasal tak puas hati dengan hak keistimewaan orang Melayu. Sedarlah sikit, negara kita ni negara Malaysia. Bangsa kebangsaan adalah bangsa Melayu, bahasa rasmi kita pun bahasa Melayu. Jadi adalah tidak wajar sekiranya ada pihak yang mahu mempersoalkan hak keistimewaan orang Melayu. Last advice dari saya la, kalau rasa tak puas hati, belah jerrrr.. angkat beg, angkat kaki pergi main jauh-jauh. Negara kita tak perlukan makhluk perosak begini. Saya bukan nya mahu menuding jari atau pun bersikap perkauman, tetapi manusia ni ada tahap kesabarannya sendiri. Jika bangsanya dicaci, dihina buat pertama kali mungkin dia masih boleh bersabar, tapi kalau dah banyak kali, habis satu, satu…siapa yang tak sakit hati kan? Signing out. TheWonderWoman

No comments: